Het Duitse merk Jack Wolfskin produceert eersteklas kwaliteit outdoorkleding voor onder andere op wintersport, in de bergen of in de wildernis. Tot het assortiment behoren producten als wintersportkleding, jacks, broeken en overhemden, sokken en wandelschoenen, rugzakken, tassen, tenten en slaapzakken. In Nederland is Jack Wolfskin verkrijgbaar bij outdoor speciaalzaken zoals Bever. Met haar kwaliteit en assortiment is Jack Wolfskin een toonaangevend merk binnen Europa dat mensen wil motiveren de natuur actief te beleven. Daarbij houdt het rekening met de natuur en het milieu en probeert het zich zelf continu in kwaliteit te verbeteren. De afgelopen periode probeert men dat via Duitse beurzen verder uit te zetten.

jack-wolfskin-outdoor

Onlangs heeft het merk een nieuwe huisstijl  geïntroduceerd, als onderdeel van een hele nieuwe corporate identity. De bedoeling is om het merk Jack Wolfskin een frissere en meer eigentijdse uitstraling te geven om zo ook in de toekomst net zo toonaangevend op het gebied van outdoorkleding te zijn als de afgelopen decennia.  Daarom heeft het merk de pootafdruk (‘paw’) in het naamlogo verplaatst naar de punt op de i. Een kleine verandering in design, maar wel belangrijk in de vernieuwde corporate identity. Daarnaast gaat het merk vaker de slogan ‘At Home Outdoors’ ofwel ‘Thuis in Outdoor’ gebruiken in combinatie met het logo.

Jack Wolfskin begon eind 2012 al met de veranderingen door het presenteren van een eigen merkboek (‘brand book’). Hierin staat het nieuwe corporate design en een nieuw collectieconcept. Met de vernieuwing van het design en de beeldspraak is de eerste stap gezet. Op de OutDoor Messe in Friedrichshafen (11 t/m 14 juli), een Duitse beurs, vond de presentatie van de collectie voorjaar/zomer 2014 plaats (PDF). Een aantal werknemers hebben de nieuwe rugzakken al in Oostenrijk getest. Met veel liefde voor detail, kleurkeuzes en een focus op merchandising van de producten wil het merk haar outdoor identiteit nog meer kracht bij zetten.